Thursday, September 25, 2008

Penantian Terus Menanti...

Tatkala penulis menulis, tarikh adalah 25 September 2008 i.e. sudah sembilan (9) hari selepas 16 September; hari yang dicanang-canang sebagai penggulingan kuasa. Pun begitu, Anwar masih lagi menaruh harapan bahawa beliau akan menjadi Perdana Menteri jua dengan menggunakan "lompat parti" sebagai jalan menghalalkan cara beliau. Tiap kali bersua dengan media, pasti akan terpancul dari mulut beliau yang penuh karisma betapa beliau telah mendapat cukup ahli parlimen BN yang akan melompat parti.

Anwar menasihatkan rakyat supaya bersabar sebab peralihan kuasa akan dibuat juga. Sampaikan Najib pun tak senang nak ke AS dek karenah Anwar ini. Penulis sebagai rakyat juga sudah tak faham apa nak jadi dengan politik tanah air. Atas nama rakyat, Anwar menegaskan bahawa beliau perlu menjadi PM untuk memacu negara ke arah situasi yang lebih baik; katanya.

Penulis sendiri pelik, rakyat semakin bosan dengan sikap Pak Lah atau rakyat semakin muak dengan politik Anwar. Kalau penulis diberi pilihan, sejujurnya penulis tak dapat nak pilih yang mana satu yang paling kurang mendatangkan keburukkan.

Tuan Guru Nik Aziz; Mursyidul Am Pas ada mengatakan bahawa lompat parti bukanlah satu perkara yang baik. Malah beliau sendiri seakan tidak merestuinya. Tapi apakan daya, tatkala matlamat menghalalkan cara? Tak gitu caranya. Kalau tak sabar-sabar nak gunakan pintu depan secara pilihan raya baik gunakan jalan belakang lompat parti Pakatan Rakyat pula!

Maklumlah, pilihan raya Malaysia tak pernah bersih! Penuh dengan kekotoran yang busuk lagi membusukkan. Keputusan Permatang Pauh tempoh hari adalah keputusan yang tidak tepat! Sepatutnya, yang mengundi calon BN seorang pun tak dapat! Sebenarnya, Anwarlah yang selayaknya menang besar. Menghilangkan wang pertaruhan. Sepatutnya Anwar sapu bersih semua undi di situ. Mesti ada kesilapan yang menyebabkan majoriti sekadar 15000.

Jadi, cara yang paling senang ialah ikut belakang. Pancing MP-MP yang dah menang supaya terjun ke Pakatan Rakyat lalu gulingkan kerajan. Cara ini lebih suci lagi lebih cepat; untuk mendapatkan MANDAT RAKYAT.

Semua orang dah menyampah dengan Pak Lah. Apa sahaja yang Pak Lah buat tak pernah betul ! Hatta turun 10 sen pun harga minyak sebenarnya tak patut. Patutnya turun sampai 50 sen seliter! Pak Lah buta ekonomi ! Terlalu ikut kehendak Anak Bini Menantunya !

Haruslah semua rakyat Malaysia menanti pertabalan Anwar sebagai Perdana Menteri. Haruslah juga semua rakyat Malaysia mengharapkan keajaiban yang dibawa oleh Anwar nanti. Anwar merupakan bakal PM yang paling disayangi oleh rakyat. Seluruh rakyat Malaysia menantikan detik waktunya. Seluruh rakyat sabar menanti masa tempoh peralihannya. Seluruh dunia menantikannya.

Anwar akan membawa Malaysia ke mata dunia. Anwar akan memacu ekonomi negara ke arah yang lebih sempurna. Anwar akan menghapuskan jurang kemiskinan rakyat Malaysia. Anwar menyemai kedamaian sejagat idaman semua!

Atau.... sekadar satu penantian bagi memenuhi satu penantian. Bak kata Almarhum guru penulis,
Lanjutkan masa untuk mengharap,
Walaupun harapan sekadar sarapan,
Dan akan pahit pada makan malam...

Selamat Menanti dan terus menanti
Moga impian Anwar Jadi PM menjadi realiti....
(Atau kekal jadi fantasi ?...)
Wassalam

1 comment:

abe MIE 'TERJAH' said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

tak perlu menantu orang lain punya masa depan.

kita menanti kita punya masa depan. nak raya.harga minyak turun...

yang logiknya pak lah akan berikan jawatan PM itu pada najib...anwar kan pembangkang..