Wednesday, November 21, 2012

Palestin: Plot yang telah direncanaa

 

Bukankah sesuatu yang menakjubkan bahawa selepas sahaja Obama berjaya mempertahankan jawatannya, Israel terus menyerang Gaza dengan sewenang-wenangnya? Mereka bagaikan orang gila yang tiba-tiba mengganas dan melancarkan serangan bertali arus untuk 'memusnahkan pejuang Hamas.'

Kepada siapakah amarah ini ditujukan?

Umat Islam?

Warga dunia?

Warga US?

Tiada noktahnya usaha damai yang dibuat, diusahakan oleh pihak Palestin namun tiada noktah juga pembunuhan, genosida dan holokos yang dilakukan oleh pihak Israel.

Begitulah yang dihadapi oleh saudara Islam di bumi penuh barakah dan sejarah ketamandunan agama Samawi. Umat Islam seluruh dunia hanya mampu berdoa memohon kebesaran Ilahi, Yang Maha Penyayang dan Yang Maha Pengasih, maka kasihilah mereka dan sayangilah mereka yang berjuang atas nama-Mu bagi memepertahankan bumi tanah air sendiri.

Ada benarnya jika disingkap kembali, tiadalah bezanya siapa yang dipilih oleh orang US untuk menjadi kepala negara kerana kedua-duanya sangat terikat dengan pengaruh Israel baik politik, ekonomi mahu pun sosialnya.

Lalu atas dasar pertalian itulah, janganlah kita hairan dengan sokongan Obama terhadap serangan tersebut. Obama redha umat Islam dibom tanpa sebarang justifikasi yang sah disisi hatta perlembangaan PBB yang begitu diagungkan itu. Nah, inilah buktinya walau apa pun yang berlaku, US dan Israel berada di atas sebarang resolusi PBB dan boleh melangkauinya.

Jenayah perang Israel tidak pernah dikira sebagai jenayah. Segala genosida yang dilaksanakan oleh Israel tidak pernah dikira sebagai genosida. Hakikatnya, empat tahun akan datang akan menonjolkan wajah sebenar politik US yang sentiasa tunduk, patuh dan akur kepada kehendak sekutunya Israel.

No comments: